VP_Sus_main_1920x550.jpg

Čisté se potkává se zeleným: naše udržitelná úklidová řešení

Naše výrobky pomáhají našim zákazníkům uklízet udržitelným způsobem

Udržitelnost je jádrem naší firemní činnosti. Jako celosvětový lídr v oblasti čisticích prostředků chceme poskytovat více než jen produkty, které udržují pracoviště a povrchy hygienicky čisté. Měly by také přispívat ke zdravé planetě.

Na to se vždy zaměřovaly produkty a systémy vyvíjené jak v profesionální, tak ve spotřebitelské divizi. V rámci rodinné skupiny Freudenberg Group patří ekologická a sociální odpovědnost k našim hlavním zásadám.

Společnost Freudenberg – a v důsledku toho i Vileda Professional – již mnoho let investuje značné prostředky a úsilí do odpovědného nakládání s materiály, odpady, energií, emisemi a vodou ve všech zemích a komunitách, kde podnikáme. Naše interní úsilí se promítá do udržitelných úklidových řešení s vynikajícím ekologickým profilem, která přinášejí výhody našim zákazníkům.

Naše udržitelná řešení pro úklid mají smysl

Naše udržitelná úklidová řešení jsou stěžejními body pro naše zákazníky a představují základ našeho přístupu k udržitelnosti. Uživatelé produktů Vileda Professional se spoléhají na nejlepší čisticí výkon ve své třídě, odstraňování bakterií/virů, intuitivní manipulaci a ergonomii a v těchto prvcích nepřipouštějí žádné kompromisy. Naším cílem je poskytnout dodatečnou jistotu v tom, že výroba, používání a likvidace našich udržitelných úklidových prostředků má co nejmenší dopad na životní prostředí a globální zdroje – a to po celou dobu životního cyklu produktu.

Proto nabízíme udržitelná úklidová řešení, která mají minimální stopu a zároveň snižují spotřebu zdrojů během provozu (otisk ruky výrobku).

A pair of bare feet standing on grass and one hand grabbing the grass to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the environment.

Malé ekologické stopy a velké otisky rukou

Ve společnosti Freudenberg se udržitelnost našich výrobků měří ve dvou dimenzích; náš přímý příspěvek hodnotíme podle otisku ruky a stop našich ekologických úklidových prostředků a systémů.

VP-Sus-foot-305x305.jpg

Ekologická stopa se týká zdrojů použitých na suroviny, výrobu, přepravu a likvidaci/recyklaci našich výrobků a měla by být co nejmenší. Příkladem toho, jak minimalizujeme ekologickou stopu, je použití recyklovaných materiálů ve výrobcích, jako jsou vozíky Origo 2, u nichž jsme získali certifikát PSV (Plastica Seconda Vita) pro recyklované materiály. To se odráží i v tom, že několik výrobků včetně našeho podlahového  systému Swep je certifikováno značkou Nordic Swan.

VP-Sus-hand-305x305.jpg

Otisk se týká zdrojů potřebných při každodenním používání našich výrobků: zde je cílem snížit spotřebu chemikálií a vody a maximálně prodloužit životnost výrobku. Součástí otisku je také ergonomický design našich výrobků. Náš špičkový předpřipravený systém čištění podlah Swep je vynikajícím příkladem, který zahrnuje všechny tyto aspekty: méně chemikálií, méně vody, vynikající ergonomii a extrémně vysokou odolnost při praní. 

Neustálý proces udržitelnosti, protože Země se stále otáčí

VP-Sus-icon-305x305.jpg

Ekologická stopa podniku je samozřejmě nejvýraznějším ukazatelem, pokud jde o hodnocení úsilí o udržitelnost. Otisk je méně nápadný, ale má důležitý vliv na celý cyklus udržitelnosti, proto jsme se na něj vždy zaměřovali. Tím, že při navrhování našich výrobků zohledňujeme oba rozměry – stopu i otisk ruky –, vytváříme významnou hodnotu po celou dobu životního cyklu příslušných výrobků a udržitelných úklidových řešení. Pevně věříme, že toto kruhové myšlení a jednání v podnikání je cestou do budoucnosti.

Neustále hledáme způsoby, jak zlepšit celý životní cyklus našich výrobků. Realizujeme mnoho pilotních projektů na zlepšení našich interních procesů a uzavřeli jsme partnerství s předními společnostmi v tomto odvětví, abychom vytěžili maximální hodnotu z našich zdrojů během jejich používání a po skončení jejich životnosti.

Protože máme rádi čisto, všude

VP-Sus-love-305x305.jpg

Prostřednictvím naší značky „Love It Clean“ upozorňujeme na nejudržitelnější produkty. Toto označení pomáhá našim zákazníkům sledovat naše ambice v oblasti snižování množství odpadu a náš závazek zvyšovat úroveň recyklace a bezpečnosti.

Udržitelnost naší ekonomiky není náhoda, ale přímý důsledek kroků, které podnikáme jako firmy a zákazníci. Naše udržitelná úklidová řešení pomáhají šetřit odpad a zároveň poskytují vynikající účinnost výrobků. V posledních letech jsme neustále zvyšovali používání recyklovaných plastů. Téměř všechny naše plastové obaly jsou recyklovatelné. Máme však povinnost se neustále zlepšovat a podnikat kroky tam, kde můžeme něco změnit. Proto jsme založili naši interní a externí iniciativu za udržitelnost „Love It Clean“.

V rámci naší iniciativy se společnosti Freudenberg Home a Cleaning Solutions zavázaly k ambiciózním cílům udržitelnosti do roku 2025.

S hrdostí oznamujeme, že jsme se stali signatářem globálního závazku nadace Ellen MacArthur Foundation New Plastics Economy. Zavazujeme se tím,

  • že do roku 2025 celosvětově přezkoumáme 100 % všech výrobků a odstraníme problematické nebo nepotřebné obaly. budeme usilovat o to, aby do roku 2025
  • bylo 100 % všech obalů recyklovatelných, znovu použitelných nebo kompostovatelných. Do roku 2025 dosáhneme 50 % recyklovaného obsahu ve všech obalech a 25 % recyklovaného obsahu.
  • V plastových obalech zvýšíme množství recyklovaného materiálu našich pevných plastových výrobků ze současných 46 % na 50 %
  • Do roku 2025 prozkoumáme možnosti dalšího přechodu z jednorázových obalů na  vícenásobně použitelné obaly ve skladové/tovární logistice a B2B přepravě.

Přehled našich udržitelných úklidových řešení

Všichni naši zákazníci po celém světě důvěřují našim nejlepším úklidovým řešením ve své třídě, která se jasně zaměřují na minimalizaci stopy výrobku (výroba + odpad) a snížení spotřeby zdrojů během provozu (model otisku ruky).

Image of interesting facts and numbers to proof the ecological impact of sustainable cleaning solutions.